Besviken tågresenär: Bokad transport dök aldrig upp

Insändare 12 oktober 2020 18:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jörns tågstation, klockan är 05.00 och jag har precis fått veta att taxin som skulle komma klockan 04.20 och ta mig och andra resenärer sista biten till Skellefteå inte är bokad. Jag hade ringt Reseservice fyra dagar tidigare för att boka resan från Jörn till Skellefteå och fick då försäkran från kvinnan jag pratade med att den skulle vara på plats. Tidigare dåliga erfarenheter gjorde att jag ställde frågan vart jag skulle vända mig om taxin inte kommer. 

Killen som nu svarar på Reseservice jour säger att det är inte bokat och att jag får ta bussen som går om ytterligare en halvtimme. Sitter här och undrar om Reseservice helt enkelt struntar i bokningarna eller om organisationen är så dålig. Mycket frustrerande!

Anneli Levin, Skråmträsk

Svar direkt

Jag vill verkligen beklaga att din resa till Skellefteå inte blev som du förväntat dig. Men – jag vill vara väldigt tydlig – vi struntar inte i bokningar och organisationen är inte dålig.

Men – för att vi ska kunna reda ut vad som hänt i ditt fall behöver vi mera information. Jag skulle därför uppskatta väldigt mycket om du fyllde i en reklamation på vår hemsida – då får vi in de uppgifter vi behöver för att kunna ge dig ett korrekt svar på vad som har hänt. Där kan du också ange om du önskar förseningsersättning.

Vi ska göra allt vi kan för att det inte ska hända igen.

Harriet Söder, vd Länstrafiken i Västerbotten


Ämnen du kan följa