Tv-signalen började fungera igen i början av veckan. Under driftstörningen ska även mobiltäckningen ha varit dålig i området. Bengt Josefsson var en av dem som inte har kunnat titta på tv.
– Det har varit jobbigt speciellt för de som har bredband kopplat till Tele2 tillsammans med sitt tv-abonnemang. Många är ungdomnar som är beroende av det till skolan, säger han och fortsätter:
– Egentligen borde sådana här företag som Tele2, Bredband2 eller vem tusan det nu är, anmäla det till kommunen. Så kan kommunen gå ut med information om att det är en driftstörning.
Både Telia och Tele2 har kunder i området. Telias presstalesperson hänvisar till fastighetsägarna.
– Vi såg inga störningar i området, varken i mobilnätet eller fibernätet. Vi hade lite störningar i mobilnätet den fjärde i tionde som vi åtgärdade på en gång, säger Agnes Palinski pressansvarig på Telia.
Om det inte ligger hos er, vad tror du att felet har berott på?
– Det vill jag inte spekulera i, du får ringa ansvarig fastighetsägare, säger hon till Norran.
Tele2 för sin del berättar att det varit fel i fiberkabeln.
– Det har skett en kommunikationsfel från underleverantörer. Vi beklagar naturligtvis. Hade vi vetat att det var så lång tid som kunderna varit utan tjänster så hade vi kontaktat dem på något sätt, säger Fredrik Hallstan, presstalesperson för Tele2.