I augusti 2021 inledde Latitude 65 sin försäljning funktionsdrycken som sedan dess tagit Sverige med storm. I oktober 2022 uppmärksammades företaget av Norran när de hade sålt över 2,5 miljoner burkar och sedan dess har drycken fortsatt att säljas på löpande kassaband genom landet. I mars 2023 har Latitude 65 sålt drygt fem miljoner burkar.
– Det har gått fantastiskt bra. Vi hade skissat på att vid den här tiden ha sålt 250 000 burkar och det har blivit tio gånger fler, berättade Alexander Harpa, som är vd och en av företagets grundare, då.
Och under fredagskvällens stora gala där lokala företagare i Skellefteå kommun prisades på Alvargalan kom Alexander Harpa och Latitude 65 att bli kvällens stora vinnare när de tog hem 25 procent av priserna.
Alexander Harpa vann det personliga priset "Årets Unga Entrepenör" och företaget vann de två priserna "Årets Nykomling" och "Årets Varumärke".