Det är tätt med förare som har vunnit VM också. Vinnare från 2016 Mattias Ekström är tillbaka, vinnare från 2017 och 2018, Johan Kristoffersson, är också tillbaka. Lägg därtill fjolårsvinnaren, Timmy Hansen.
I övrigt kommer ständige toppföraren, norrmannen Andreas Bakkerud, att göra allt för att vinna. Timmys lillebror, Kevin Hansen, kommer också att kriga för att vinna. Därutöver finns snabbe finländaren Niclas Grönholm och skicklige Timur Timerzyanov.
Som om det inte vore nog är även Bolidensonen Anton Marklund på allvar redo att slåss för en framskjuten placering.
– Jag kör för att vinna VM-guld. Jag upplever också att vi kommer väl förberedda den här säsongen, även om det ofta känns så. Svaren på var man ligger brukar komma först efter första tävlingen.
Det har varit en ganska lugn period för Marklund, som ändå har kunnat hitta en del fördelar i att inte tävla.
– Så här långt uppehåll från tävling har jag aldrig varit med om. Det är ju nästan åtta månader. Samtidigt har jag fått vara väldigt nära min dotter och fått se henne växa. Det är jag väldigt tacksam för att jag har fått uppleva. Det hade varit betydligt tuffare om det hade varit en vanlig tävlingsässong.
Det har blivit en del arbete också, men senaste månaden har det blivit alltmer fokus på VM-starten i Höljes.
– Vi har varit i Strängnäs och förberett oss. Vi simulerade en tävlingshelg för att få upp vanan, så det har handlat mer om att optimera bilen än att göra tester. Det känns riktigt bra.
Förutom att det kommer att bli publiklöst på Höljes, finns det många andra utmaningar i spåren av Coronapandemin.
– Vi får bara vara sju personer på plats i varje depå och det kommer att ha stor påverkan.
Rallycross sliter oerhört hårt på bilarna och att schemat nu är mer komprimerat kommer med stor säkerhet att ha påverkan.
– Ingen kommer att ha råd att göra någon riktigt krasch eller liknande. Nu när allt är så tätt och det är begränsat med manskap i depån kommer kraven att vara högre på att ta bilen i mål på ett säkert sätt.
Anton Marklund fortsätter att köra sin Renault Megane i GCK-teamet, men har till den här säsongen fått sällskap av två tuffa rivaler i form av norrmannen Andreas Bakkerud och britten Liam Doran.
– Det blir spännande. De kommer ju att köra likadan bil som jag har, så det blir spännande att jämföra.
Marklund kör i övrigt utan någon teamkamrat. Bakkerud och Doran håller ihop ett eget team.
Nytt för den här säsongen är att under de tre första tävlingshelgerna avgörs två deltävlingar per helg. Konsekvensen blir att det bara kommer att köras tre kvallopp istället för ordinarie fyra. Efter den tredje tävlingshelgen återgår rallycross-VM till sitt vanliga reglemente.
Att premiären sker i värmländska Höljes ger blandade känslor för Marklund.
– Jag vann ju deltävlingen i EM 2017, men annars det varit lite stolpe ut. Normalt kör vi ju i Höljes mitt i säsongen, men nu blir det en rivstart istället.
Hur ser du på dina chanser i premiären?
– Jag hoppas och tror att vi har bra fart och siktet är inställt på att nå pallen. Det blir en riktigt intensiv helg.
Det körs dubbla tävlingar med start på lördag och avslutning på söndag.