Det blir tre olika biltyper som kommer att dundra fram på isen och snön i helgen:
> Porsche 718 Cayman GT4, bakhjulsdriven med 425 hästkrafter.
> RX Supercar Lites, fyrhjulsdriven med 310 hästkrafter.
> RX2E electric, fyrhjulsdriven med uppemot 400 hästkrafter.
När Sporten träffar Andreas Eriksson under onsdagen har han uppsikt över nio bilar i ett stort tält.
En av bilarna som är helt eldriven är ett monster med uppemot 1200 hästar. Accelerar från noll till hundra på en och en halv sekund!
– Den här värsta är helt nyutvecklad och den kommer vi bara ha som uppvisning nu i år, förklarar Eriksson.
Inga Porschar finns i tältet där vi träffas, de bilarna testade banorna redan i söndags i en cuptävling som Sporten har berättat om.
Nu är det åtta specialbyggda racingbilar som Andreas Erikssons team sköter om.
– De här bilarna har varit med förut i Race of Champions... i Mexiko, Miami och Kina. Så många chaufförer känner redan till de bilarna, säger Eriksson och pekar mot raden av bilar som tankas med miljöbränsle.
Han vänder sig om mot elbilarna och berättar:
– Det har aldrig tidigare gjorts någon tävlingsbil på ren el, så det här blir allra första gången och nu ska de köras på is. De är väldigt, väldigt snabba, intygar Eriksson vars företag har designat bilen som delvis byggts i Turkiet, delvis i Spanien.
Något som skiljer elbilen mot bränslebilen är växellådan.
– Det stämmer, det sitter en sexväxlad låda i bränslebilen men elbilen har ingen växel. Det blir intressant se vad förarna föredrar.
Elbilen har lite mer effekt men är aningen tyngre.
– Men det skiljer bara hundra kilo eftersom vi har byggt bilen från grunden med tanke på el.
Fyrhjulsdriften är konstant i bränslebilen medan den kan varieras i elbilen.
– Förarna får turas om att köra de olika bilarna beroende på vilket steg i tävlingen det är. Men alla som möts två och två sitter i exakt likadana bilar.
Fästet blir väldigt bra också för de fyrhjulsdrivna bilarna som är utrustade med däck som har nio millimeter långa dubbar.
– Nu ser vi fram emot förarnas två dagars testkörning torsdag-fredag innan tävlingen drar igång på allvar lördag. Det blir mycket körning och det kommer bli fantastiskt bra, säger en förväntansfull Andreas Eriksson.