Han jobbar till vardags på Drivecenter arena, när han inte är ute och tävlar. Senaste veckorna har arbetsbördan sakta ökat. Med bara dagar kvar till eventet är schemat och alla to-do-listor fyllda.
– Det finns egentligen hur mycket som helst att göra hela tiden, säger Marklund.
Sedan publikfesten 2019 har det hänt mycket, men den mest påtagliga förändringen är flytten av Norrlands Bil-läktaren. Den har flyttat till den kortare av de två långa rakorna. Placeringen ger en riktigt bra överblick.
– Det var min far (Jan Marklund) som kom tanken. Det blev riktigt bra och du får en fin överblick. Dessutom har du även bra överblick över depån.
Det har också byggts en ny lekpark.
– Ambitionen har varit hög att göra hela evenemanget så familjevänligt som möjligt. Förhoppningen är ju att hela familjer ska vilja komma hit. Då är det viktigt att det finns något för alla.
Midnattssolsloppet är gratis för barn under 15 år.
Marknads- och evenemangsansvarige, Jessica Karlsson, har ansvaret för alla tävlingsanmälningar.
– Det är runt 100 anmälda förare. Det ser bra ut.
På förköpssidan är det fler än tusen biljetter sålda.
– Totalt sett ser det ut i stort sett som det gjorde för tre år sedan. Vi håller tummarna att det blir riktigt väder. Det är ju en del som avgörande, säger Marklund.