Marknadschefen om kritiken: ”Priserna ligger bra till”

Strax under 5 000 sålda biljetter. Det räknar Skellefteå AIK med inför den första kvartsfinalen mot Rögle. Marknadschefen ger här sin syn på publiksiffran och kritiken kring biljettpriserna. ”Vi lyssnar på fansen”, säger Håkan Billing.

Strax under 5000 biljetter räknar Skellefteå AIK med att få sålt till den första kvartsfinalen mot Rögle.

Strax under 5000 biljetter räknar Skellefteå AIK med att få sålt till den första kvartsfinalen mot Rögle.

Foto: Ola Westerberg

Ishockey2023-03-16 15:00

Ikväll drar slutspelet igång. Skellefteå AIK tar emot Rögle på hemmaplan. Så ser publikläget ut inför den första kvartsfinalen.

– Vi börjar närma oss 4500 sålda biljetter. Vi räknar med att hamna strax under 5000, säger AIK:s marknadschef Håkan Billing.

Drygt 1300 osålda biljetter, i skrivande stund. Billing känner sig trygg ändå.

– Den första kvartsfinalen har inte varit enkel att sälja biljetter till under många år. Vi hoppas publiken agerar som den brukar, den kommer öka för varje omgång. Det har varit så under alla år. Jag är förhoppningsfull.

På sociala medier har klubben fått kritik för prisökningarna till slutspelet. 

– Vi har prövat med allt under kvartsfinalerna. I år har vi försökt hitta mervärden att kombinera. Vi har en bra underhållning som vi tycker är värd priset. Det är de mest spännande matcherna kvar, jag tycker vi kan ta betalt för det. Om man gör en utblick regionalt och nationellt ligger vi ungefär som alla andra lag. Priserna ligger bra till, säger Billing och fortsätter:

– Alla har åsikter och det är bra. Det visar på ett stort engagemang. Vi lyssnar på fansen. Jag ser det bara som bra för föreningen att folk har åsikter.

Slutspelet drar igång, North Power har fixat ett tifo. Skellefteå AIK hoppas på en bra stämning, trots en del lediga platser.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!