”Kecka” vill att AIK tar nästa steg i relationer

Kenneth ”Kecka” Lindberg är ny eventsäljare i Skellefteå AIK. Men ordet sälj är inget han föredrar. ”För mig handlar allt om att bygga relationer”, säger han.

Kenneth "Kecka" Lindberg är ny eventsäljare i AIK.

Kenneth "Kecka" Lindberg är ny eventsäljare i AIK.

Foto: Arvid Marklund

Ishockey2021-10-01 16:27

Efter 18 månader med en pandemi har AIK nu valt att växla upp i jobbet utanför isen. Det i form av Kenneth ”Kecka” Lindberg, som anställts.

– Det känns jätteroligt, säger ”Kecka”, som klev på sin nya tjänst i juni.

I korthet ska han stärka de svartgula banden mellan klubben och folket och företagen. Ett arbete som till stor del handlar om relationer, enligt ”Kecka”.

– Jag gillar inte ordet sälja eller sponsring så mycket. Jag vet istället att relationer – att träffas och prata med varandra – är det som ger bäst effekt. Att få en god kontakt och få höra vad vi i AIK kan hjälpa till med, det tycker jag är det viktiga, säger han.

Skellefteå AIK är ett starkt varumärke i bygden. Däremot menar Lindberg att man inte får ta något för givet:

– Jag tycker det är viktigt att inte bara se de stora företagen, utan även de mindre med kanske bara 10-15 personer. Alla är viktiga.
 

En av kontakterna som Lindberg tagit är den med nya företagsjätten i Skellefteå: Northvolt.

– Jätteroligt att de hörde av sig till mig. Det var också en kontakt som blev av på grund av relationer. Och vi har redan hunnit göra ett lyckat event tillsammans, berättar ”Kecka”.

Hur stort tror du det samarbetet kan bli?

– Det ska bli intressant, för jag ska träffa och sätta mig ner med Peter (Carlsson, vd) och prata mer om det hela. Än så länge har jag inte så stora tankegångar om det, utan är mer öppen att lyssna och se vad det kan bli. Och många snackar hela tiden om att Northvolt har så mycket pengar. Jag är inte intresserad av det, utan det är relationen som är det viktiga.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!