Jobbet med produkten och varumärket har en spännande historia. Pierre och hans fru Linda har jobbat i totalt tio år med sitt hälsokostprojekt. Linda jobbar till vardags heltid med projektet medan Pierre finns med som bollplank och idéspruta.
Fröet till innovationen av hälsodrycken och baren föddes under Pierres hockeykarriär. Den fick fart i omklädningsrummet.
– Jag funderade hur man skulle göra det enklare att få i sig en frukost motsvarande en tallrik havregrynsgröt och två ägg. Det skulle ju vara perfekt att om det hade gått få i sig det på ett enkelt sätt. Så jag pratade om det i omklädningsrummet om det fanns någon motsvarande produkt i enklare form att köpa. Det fanns det inte, men många lagkamrater sa att om jag hittade någon var de intresserade.
Sedan började ett gediget arbete med att både skapa en produkt och bygga ett varumärke kring det hela. En stor utmaning.
– Det viktiga är ju att den ska vara nyttig, hållbar och smaka gott. Även våra barn ska ju tycka om den. Det är en tuff kombination få ihop allt det där.
Letande efter en producent var en av många uppgifter som var utmanade att lösa. Samarbetet att ta fram produkten landade till slut hos en fabrik i Tyskland. Där började utprovningen att få fram en produkt, som ska motsvara ”en tallrik havregrynsgröt och två ägg”.
– De första proverna var knappt drickbara och arbetet att få fram en bra produkt tog flera år.
Grunden i produkten är ärtor och havregryn.
Lanseringen skedde för tre år sedan och har tagit rejäl fart. I nuläget finns två olika upplagor i form av drycker och fyra bars. Intresset har växt stort på slutet och produkten är på god väg att växa sig stark långt utanför Sverige.
– Jag får samtal från länder över hela världen. På slutet har det hört av sig folk både från Grekland, Kanada och USA, berättar Linda.
Hon jobbar hemifrån och driver den vardagliga driften kring försäljningen, men reser även runt på mässor runt om i världen.
Nyligen kom ytterligare ett stort genombrott. Re:dos bar kommer att bli officiell produkt för olympiska spelen i Paris nästa år.
– Det var SOK som kontaktade oss. De hade sett vår produkt och tyckte att den skulle passa bra, berättar Linda.
Idén som föddes i omklädningsrummet under hockeykarriären är nu på väg att bli en stor internationell producent av hälsokost.
– Vi hoppas kunna omsätta 20 miljoner kronor i år, berättar Linda.