Lejon drog in drygt 260 000 på eventet

Succé för arrangemanget. Och ekonomiskt blev det fina pengar för en förening som behövde det.

Sport2017-11-16 15:33

Ordföranden Johan Marklund kan konstatera att den akuta krisen är över för SK Lejon.

– Siffrorna är preliminära, men nog rätt. Delen som företagen sponsrade publikantalet blev 213 000 och arrangemanget, när vi dragit av kostnaderna för inköp, domare och hyra blev 51 000 kronor, säger han.

Dessutom så går 24 000 till cancerforskning.

– Det dubbla vi hade hoppats på. 264 000 innebär att den akuta krisen är över. Sedan har vi en kostnad på 200 000 i månaden så det tickar ju ut en del. Allt kan inte användas till alla skulder vi har, men en del. Forsätter företagen att stötta oss och publiken kommer tillbaka så kan vi fortsätta bedriva verksamhet.

Frågan är om stjärna Jimmie Ericsson kommer tillbaka.

– Vi kommer i alla fall inte bryta kontraktet, säger Marklund och skrattar.

– Han frågade när nästa träning skulle vara. Han är välkommen att fortsätta.

Han vill tacka många.

– Sponsorer och privatpersoner som stöttade eventet, alla i publiken som vi hoppas ska kommer tillbaka. Gold Town Games är en samarbetspartner som gjort det möjligt, alla funktionär och alla i Lejon. Och Jimmie också.

Norrans sändning hade tittare från hela världen. 30 av tittarna fanns i Spanien, men det fanns också tittare i Norge, Finland, Danmark, USA, Nederländerna, Storbritannien och Italien, samt i exotiska länder som Förenade Arabemiraten, Bahrain, Kap Verde och Australien.

– Det är också jättekul att så många kunde se matchen utifrån, säger Marklund.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!