För att möta kundefterfrågan för det utökade annonsområdet förstärker företaget nu teamet med två personer på kundsidan – Anna Paulson som kundansvarig och Josefin Persson som säljare.
– Jag kommer att fokusera på annonsområdena radio, TV och flygplatsernas annonsytor. Nu när vi täcker in både Umeå, Skellefteå och Luleå så det finns oerhört många annonsplatser där företag kan synas och höras, berättar Josefin Persson.
– Sammanslagningen innebär ju också att vi rår om fler kunder och speciellt nu i början får vi jobba hårt och kommunicera med varandra för att ge våra kunder bästa möjliga samarbete, fyller Anna Paulson i.
Mediaplanering har påbörjat processen att gå under namnet Grit Media fullt ut men menar att det inte ska stressas fram.
– Tre företag som går samman betyder att det är många faktorer som måste ros i land så att inte viktiga detaljer faller mellan stolarna, förklarar Mikael Mansour på Mediaplanering.
Mediaplanering, Grit Media och Reklam365 arbetar med strategisk kommunikation för analoga och digitala medier. Företagen sysselsätter idag sammanlagt 27 personer i Umeå, Skellefteå och Luleå.
Mattias Åkerlund Affärsliv 24