Med många år i branschen blir duon ett välkommet tillskott till byrån. "Två riktigt starka rekryteringar vars energi, driv och kreativitet både matchar och kompletterar vårt nuvarande team på ett fantastiskt sätt", säger koncernchefen.
Mediebyrån Grit Media stärker upp organisationen med rekryteringarna av Mikael Jonsson och David Fahlberg, rapporterar Affärsliv 24.
– Mikael och David är två riktigt starka rekryteringar vars energi, driv och kreativitet både matchar och kompletterar vårt nuvarande team på ett fantastiskt sätt, säger koncernchefen Anders Westermark.
Med lång erfarenhet i mediebranschen, senast på Umeå Tidning, väljer nu Mikael Jonsson att ta nästa steg i rollen som mediestrateg på Grit Media – en roll han ser stora möjligheter med.
– Spännande utmaningar har jag alltid varit taggad på och det finns ett otroligt driv bland medarbetarna på Grit som jag både inspireras och drivs av. Med Grits ambitioner och företagets kompetenser inom digital marknadsföring ligger de i absolut framkant och det ska bli väldigt spännande att jobba mer digitalt, strategiskt och långsiktigt, berättar Mikael.
David Fahlberg har jobbat med marknadsföring och kommunikation sedan 2014 då han avslutade sina studier i informatik med inriktning mot digital medieproduktion. David kommer senast från Digital Poster och har under sin tid där även kompletterat sin kunskapsbas med kurser inom grafisk design.
– Jag har haft ögonen på Grit under en tid och sett byråns starka utveckling och potential och nu ser jag fram emot att fortsätta utveckla Grit tillsammans med alla skarpa medarbetare på Grit, förklarar David.
Byrån uppgår nu till 31 anställda fördelade på fem städer runt om i Sverige och ambitionen är att fortsätta växa både i antalet medarbetare och geografiskt.
– Det känns så kul att ha värvat både Mikael och David till vårt lag. Mikael är en idéspruta av rang och också en av de bästa i branschen och Davids kompetenser inom rörlig design kommer att ge ett stort lyft till våra redan högklassiga produktioner, säger Anders Westermark.
Parallellt med att verksamheten utökas pågår också arbetet med att forma och definiera den nya byrån organisatoriskt och affärsmässigt. Samtidigt sker ett omfattande varumärkesarbete bakom kulisserna.
– Vi är lite som en hybrid mellan en mediebyrå och en reklambyrå. Vi ser att våra kunder uppnår bäst effekt av sin marknadsföring när vi kombinerar bra innehåll i strategiskt utvalda annonskanaler. Det handlar om att förtjäna konsumenternas uppmärksamhet för att få budskapet att nå fram och då måste man jobba med båda delarna, säger Anders Westermark.
Grit Media har även gjort klart med ny vd för verksamheten i Västerbotten, som utgör en betydande del av Gritkoncernen. Vem personen är vill dock Anders Westermark inte avslöja ännu.
– Jag får be att återkomma i den frågan, men det jag kan säga nu är att vi verkligen hittat den perfekta kompletteringen till vårt befintliga team med både Mikael, David och självklart den nya vd:n, avslutar Westermark.
Mattias Åkerlund Affärsliv 24