– Tjänsten är spännande och det kändes svårt att inte tacka ja när jag fick erbjudandet, säger Stiernspetz om sitt nya uppdrag.
Hon tillträder som varumärkes- och kommunikationschef på Normejerier.
För ganska precis fyra år gick hon från en tjänst som kommunikationsansvarig på Norrmejerier till jobbet som kommunikationschef på Volvo Lastvagnars hyttfabrik i Umeå och efterträdde Thor Persson som varit kommunikationschef i 25 år.
– Det har varit ett spännande och roligt jobb men efter många år på Norrmejerier har jag haft kvar en en del av mitt hjärta kvar i företaget och det kändes rätt i magen att tacka ja när den här chansen dök upp, säger Stiernspetz.
Hon blir varumärkesansvarig för Norrmejerier, som både är ett produktvarumärke och ett företagsvarumärke, och kommer att leda en avdelning som består av totalt fyra medarbetare. Västerbottensost, Verum och Gainomax är produkter som är egna varumärken.
24 februari tillträder Stiernspetz sitt nya jobb. Vem som blir hennes efterträdare som kommunikationschef på hyttfabriken är inte klart.
Roland Edlund Affärsliv 24