– När jag öppnade påsen såg jag en larv i hallonen som jag precis hade tinat upp, säger köparen, som vill vara anonym.
Det var för två veckor sedan som kvinnan stötte på en larv i en 1 kg påse med frysta hallon från ICA Basic. Hon gick tillbaka till butiken och reklamerade hallonen. I tisdags köpte hon en ny, likadan påse.
– Eftersom det bara var en larv i den första påsen så tänkte jag att det var en engångsgrej. Så jag slängde skiten och köpte en ny. Men utan att tänka mig för, hällde jag de nya hallonen direkt på en efterrätt och då följde det med fullt av larver, säger hon.
– De kröp inte bara runt utanpå, utan också inne i köttet på hallonen.
Marie Lennartsson, hållbarhetsledare ICA Sverige, uppmanar kunden som har köpt produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via Ica.se alternativt kontakta ICA:s kundkontakt.
– Vi beklagar det inträffade och förstår att det måste ha varit en obehaglig upplevelse för kunden, uppger hon i ett mejl till Norran.
Kommer du köpa hallon igen?
– Nej! Jag kommer inte köpa hallon längre, säger kvinnan som köpte hallonen.
Norran söker Åke Persson, handlare på ICA Maxi i Skellefteå, för en kommentar.