Skellefteföretag vinner riksavtal med mäklare

Digitala marknadsföringsbyrån Grit med säte i Skellefteå ska marknadsföra Skandiamäklarna över hela landet.

Filip Göransson, platschef för Grit i Eskilstuna (t v), Petra Selenius, marknadschef Skandiamäklarna och  Andreas Andersson, försäljningschef Grit storkund, gläds över det avtal de kommit överens om.

Filip Göransson, platschef för Grit i Eskilstuna (t v), Petra Selenius, marknadschef Skandiamäklarna och Andreas Andersson, försäljningschef Grit storkund, gläds över det avtal de kommit överens om.

Foto: Foto: Pressbild

Skellefteå2019-09-02 15:49
undefined
Filip Göransson, platschef för Grit i Eskilstuna (t v), Petra Selenius, marknadschef Skandiamäklarna och Andreas Andersson, försäljningschef Grit storkund, gläds över det avtal de kommit överens om.

Det innebär att Grit blir strategisk mediebyråpartner till Skandiamäklarna som har ungefär 100 kontor i Sverige

– Varje franchisetagare inom SkandiaMäklarna verkar på sin specifika ort med sina specifika förutsättningar. Vårt uppdrag är att kartlägga dessa förutsättningar och utifrån respektive franchisetagares behov skapa en effektivare kommunikation digitalt.

– Vi har träffat en överenskommelse som omfattar både analys/strategi, produktion och upphandling av media - smarta medieköp och kreativt innehåll, berättar Grits Filip Göransson och Andreas Andersson i ett pressmeddelande.

Tar mer tid

Skandiamäklarna pekar på att marknadsföringen tar mer och mer tid.

– Tid som de hellre ville lägga på sin mäklarverksamhet. Att teckna avtal med Grit och låta dem ta hand om all digital marknadsföring har besparat våra franchisetagare tid men framförallt har de fått en bättre och kostnadseffektivare marknadsföring, förklarar Skandiamäklarnas marknadschef Petra Selenius.

Fotnot: Grit är en digital marknadsföringsbyrå med säte i Norrland. Grit har 33 medarbetare fördelade på fem kontor. Norran är Grits huvudägare.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!