Det innebär att Grit blir strategisk mediebyråpartner till Skandiamäklarna som har ungefär 100 kontor i Sverige
– Varje franchisetagare inom SkandiaMäklarna verkar på sin specifika ort med sina specifika förutsättningar. Vårt uppdrag är att kartlägga dessa förutsättningar och utifrån respektive franchisetagares behov skapa en effektivare kommunikation digitalt.
– Vi har träffat en överenskommelse som omfattar både analys/strategi, produktion och upphandling av media - smarta medieköp och kreativt innehåll, berättar Grits Filip Göransson och Andreas Andersson i ett pressmeddelande.
Tar mer tid
Skandiamäklarna pekar på att marknadsföringen tar mer och mer tid.
– Tid som de hellre ville lägga på sin mäklarverksamhet. Att teckna avtal med Grit och låta dem ta hand om all digital marknadsföring har besparat våra franchisetagare tid men framförallt har de fått en bättre och kostnadseffektivare marknadsföring, förklarar Skandiamäklarnas marknadschef Petra Selenius.
Fotnot: Grit är en digital marknadsföringsbyrå med säte i Norrland. Grit har 33 medarbetare fördelade på fem kontor. Norran är Grits huvudägare.