Det är appen Wolt, där man kan beställa mat och få den levererad, som blivit anmäld till Allmänna reklamationsnämnden.
Anmälaren uppger sig ha betalat 637 kronor för matvaror som också skulle ha blivit levererade hem. Men icke. Anmälaren menar att varorna uteblev.
”Leveransen skulle anlända klockan 16.30, men jag mottog aldrig min beställning. Ett sms skickades ut som angav att leveransen var 'lämnad', men trots att jag kontrollerade direkt utanför min adress fanns inget där”, skriver anmälaren och fortsätter:
”Ingen kontakt togs heller av leveransföraren.”
Efter händelsen, som ska ha skett i slutet av januari, skriver anmälaren att hen tog kontakt med Wolts kundtjänst. Där ska svaret ha blivit att ingen ersättning betalas ut.
Wolt har dock en annan uppfattning och tillbakavisar att leveransen skulle ha uteblivit. Kommunikatörschefen för Wolt Sverige, Erik Lindham, svarar Norran i ett mejl:
”Vår geo-spårning visar att vår kurirpartner har hämtat varorna och därefter levererat dem till kunden. Väl på plats sökte kurirpartnern kunden och när det inte gick hängdes varorna på kundens dörr. Så vi är helt trygga med att vi har gjort rätt enligt de rutiner vi har på bolaget.”