Skellefteå Kraft får topplacering på hållbarhetslista

Av totalt 390 varumärken i årets svenska upplaga av Sustainable Brand Index, Nordens största varumärkesstudie med fokus på hållbarhet, hamnar Skellefteå Kraft på plats 26.

"Den här placeringen bekräftar att vårt arbete uppmärksammas och att de svenska konsumenterna ser att vi är ett företag som är levererar och är med och löser de utmaningar som samhället möter i dag", säger Catarina Hägglund

"Den här placeringen bekräftar att vårt arbete uppmärksammas och att de svenska konsumenterna ser att vi är ett företag som är levererar och är med och löser de utmaningar som samhället möter i dag", säger Catarina Hägglund

Foto: Paulina Holmgren

Skellefteå2021-03-11 14:52

– Den här placeringen bekräftar att vårt arbete uppmärksammas och att de svenska konsumenterna ser att vi är ett företag som är levererar och är med och löser de utmaningar som samhället möter i dag, säger Catarina Hägglund, chef för kommunikation och hållbarhet på Skellefteå Kraft i ett pressmeddelande.

Det har bland annat handlat om att skapa förutsättningar för den nya gröna industrin i norra Sverige, möjliggöra den fortsatta elektrifieringen av fordonsflottan genom en stor satsning på ett publikt nätverk för snabbladdning tillsammans med OKQ8 och bygga upp en unik energilösning i Sara Kulturhus.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!