Så hållbart är Skellefteå Kraft

I varumärkesstudien Sustainable Brand Index hamnar Skellefteå Kraft i topp när det gäller energibolag med egen produktion och på 26:e plats bland de 326 varumärken som utvärderats.

– Att vi kommer så högt på rankingen är ett fantastiskt kvitto på vårt sätt att arbeta med att driva och utveckla vår verksamhet på ett långsiktigt och ansvarsfullt sätt, säger Catarina Hägglund, chef för kommunikation och hållbarhet på Skellefteå Kraft.

– Att vi kommer så högt på rankingen är ett fantastiskt kvitto på vårt sätt att arbeta med att driva och utveckla vår verksamhet på ett långsiktigt och ansvarsfullt sätt, säger Catarina Hägglund, chef för kommunikation och hållbarhet på Skellefteå Kraft.

Foto: Paulina Holmgren

Skellefteå2018-04-13 09:44
undefined
– Att vi kommer så högt på rankingen är ett fantastiskt kvitto på vårt sätt att arbeta med att driva och utveckla vår verksamhet på ett långsiktigt och ansvarsfullt sätt, säger Catarina Hägglund, chef för kommunikation och hållbarhet på Skellefteå Kraft.

– Att vi kommer så högt på rankingen är ett fantastiskt kvitto på vårt arbete med att driva och utveckla vår verksamhet på ett långsiktigt och ansvarsfullt sätt, samtidigt som vi går i täten för morgondagens energiförsörjning. Det stärker oss i vårt interna arbete med att minska vår påverkan på människor och miljö, berättar i ett pressmeddelande Catarina Hägglund, chef för kommunikation och hållbarhet på Skellefteå Kraft.

Hon berättar att Skellefteå Kraft vill vara en del av den omställning till 100 procent förnybar energiproduktion som samhället står inför.

– Vårt arbete med ansvar och hållbar utveckling omfattar alla delar av verksamheten och hela värdekedjan: från val av energikällor och produktion av el och värme, till distribution och våra kunders slutanvändning, säger Catarina Hägglund.

Undersökningen Sustainable Brand Index baseras på 16 600 konsumentintervjuer i Sverige där totalt 326 varumärken utvärderas. Med utgångspunkt i omvärld, människa och varumärke söker studien svar på hur och varför ett varumärke uppfattas på ett visst sätt och vad man kan göra för att stärka det.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!