PR-uppdrag med fokus på diabetes för Skelleftebyrå

Eventbyrån Sabina Consulting i Skellefteå har fått i uppdrag av TV 3 och stiftelsen Beat diabetes att anordna en annorlunda PR-aktivitet inför deras dokumentär "Leva utan att dö- pandemin med diabetes" som under ledning av Peter Jihde visas på lördag.

Sabina Jonsson, Peter Jidhe och projektledaren Anna Oldne.

Sabina Jonsson, Peter Jidhe och projektledaren Anna Oldne.

Foto: Sabina Jonsson

Skellefteå2020-11-12 11:46

Dokumentären ersätter diabetesgalan som tidigare gått på TV3. I år samlar man inte gästerna på Globen utan istället samlas de i sociala medier. 
– Denna aktivitet möjliggör ett fokus på diabetes precis som diabetesgalan, men utan att behöva samla gäster och publik. Corona-säkrat, med avstånd, säger Sabina Jonsson i ett pressmeddelande 

I dokumentären möter Peter Jihde ett antal personer med Typ 1 och Typ 2 Diabetes i Norden och får ta del av deras personliga reflektioner hur det är och leva som en riskgrupp under en pågående pandemi. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!