Autotech Development Sweden leds av Anna Elvnejd och Anders Stenmark.
– Vi ska till exempel göra det enklare för mindre företag att sätta igång och att ge stöd i det pedagogiska arbetet för att digitala utbildningar ska göra mest nytta, berättar Anna Elvnejd.
En ökad förfrågan och tillväxt inom digitalt lärande har lett till att Autotech bildat det nya bolaget. Tjänster som avser skapande av webbutbildningar och annan innehållsproduktion kommer fortsatt att utföras inom Autotech Teknikinformation.
– Autotech har under de senaste åren tagit stora kliv inom tjänsteområdet lärande. Vi är glada och stolta över den här satsningen som kan ge hela koncernen goda möjligheter för tillväxt, säger Kristoffer Wallgren, vd Autotech Teknikinformation.
Autotech har bland annat hjälpt företaget Höganäs sedan 2018 med deras globala satsning på digital utbildning. Under hösten har Höganäs och Autotech fördjupat sitt samarbete och tecknat ett flerårigt avtal, där Autotech ska producera utbildningsmaterial, fortsätta utvecklingen med Höganäs lärplattform och bistå i strategiska frågor.
– Vi ser stora möjligheter att förstärka Höganäs utbildningserbjudande till sina anställda på ett dynamiskt sätt. Vi tror dessutom att många fler företag kan vinna på ett effektivt och aktivt arbete med lärande för sina anställda, avslutar Anders Stenmark.