Nya uppdrag för kommunikationsbyrå i Skellefteå

Kommunikationsbyrån Henson i Skellefteå har fått två nya uppdrag. Dels blir de ny partner till projektet Arctic Design of Sweden och dels ska de arbeta med Lycksele kommuns platsvarumärke.

– Vi är väldigt glada över att de valt oss och att vi nu får hjälpa till att lyfta och synliggöra duktiga hantverkare och designers från norra Sverige på en internationell marknad, säger  Åsa Stocksén.

– Vi är väldigt glada över att de valt oss och att vi nu får hjälpa till att lyfta och synliggöra duktiga hantverkare och designers från norra Sverige på en internationell marknad, säger Åsa Stocksén.

Foto: Arkivbild

Skellefteå2019-05-06 17:06
undefined
– Vi är väldigt glada över att de valt oss och att vi nu får hjälpa till att lyfta och synliggöra duktiga hantverkare och designers från norra Sverige på en internationell marknad, säger Åsa Stocksén.

Region Västerbotten, som driver projektet Arctic Design of Sweden, har valt Henson som webb- och contentbyrå åt projektet, vars uppgift är att möjliggöra introducering av designprodukter från Norr- och Västerbotten på en global marknad. Avtalet sträcker sig till och med juni 2021.

– Vi är väldigt glada över att de valt oss och att vi nu får hjälpa till att lyfta och synliggöra duktiga hantverkare och designers från norra Sverige på en internationell marknad, säger i ett pressmeddelande Åsa Stocksén, vd på Henson.

Som ny partner till Lycksele kommun ska Henson ge konsultstöd i arbetet med platsvarumärket, ett arbete som kommunen redan påbörjat tillsammans med andra samhällsaktörer. Henson ska ta fram en strategi för löpande kommunikation och kommunikativa enheter.

– Vi behöver ett gemensamt sätt att beskriva Lycksele, både för besökare och för de som vill flytta hit och arbeta eller etablera företag, berättar Lycksele kommuns kommunikatör Jessica Tjällman.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!