Marknadsföreningen gör nystart – de sitter i styrelsen

Under pandemin tog Marknadsföreningen i Skellefteå en paus – och har inte kommit igång förrän nu.
En ny styrelse, som vill engagera alla som i någon form arbetar med marknadsföring, har utsetts.

Marknadsföreningen i Skellefteå. fr. v: Lisa Bergsten, Anki Hogdahl, Annica Öhman, Jenny Hultdin Forslund, Peter Westermark och Julia Åshjelm

Marknadsföreningen i Skellefteå. fr. v: Lisa Bergsten, Anki Hogdahl, Annica Öhman, Jenny Hultdin Forslund, Peter Westermark och Julia Åshjelm

Foto: Pressbild

Skellefteå2024-12-19 13:00

Marknadsföreningen har funnits i Skellefteå sedan 2000-talet, men gjorde en paus i samband med pandemin. Enligt en undersökning som genomfördes tidigare i år bland befintliga medlemmar och näringslivet finns dock en stark efterfrågan till nätverkande, erfarenhetsutbyte och samarbete, skriver föreningen i ett pressmeddelande.

– I en tid med snabba förändringar både i omvärlden och i vår egen region behövs ett värdeskapande nätverk för de som arbetar med marknadsföring och kommunikation, säger Annica Öhman som är nyvald ordförande i Skellefteå Marknadsförening.

undefined
Annica Öhman, nyvald ordförande i Skellefteå Marknadsförening

Annica sitter i styrelsen tillsammans med Annica Öhman, Visit Skellefteå, Lisa Bergsten, OhMy, Peter Westermark, Henson, Jenny Hultdin Forslund, AM Group, Anki Högdahl, Skellefteå Kraft och Julia Åshjelm, Nordvestor.

– Det är tydligt att våra medlemmar vill ha en förening som är med och driver utvecklingen inom området framåt, och det är precis vad vi som styrelse nu kommer att fokusera på, säger Annica i pressmeddelandet.

Nu planeras medlemsträffar för 2025 där den första kommer att erbjuda en nationell föredragshållare som berättar om hur företag och organisationer kan nå ut med sitt budskap med hjälp av PR.

– Inbjudan kommer att gå ut inom kort, säger Annica Öhman.


Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!