1. Jag tar ansvar för att söka information.
2. Jag tar ansvar för att utveckla mig själv och min kompetens.
3. Jag ger och tar emot synpunkter i syfte att utveckla mig själv och mitt arbete.
4. Jag agerar när jag upptäcker brister eller ser hinder.
5. Jag vågar prova nya arbetssätt och ar vara på det jag får lära mig.
6. Jag gör mitt bästa och förutsätter att andra gör sitt bästa.
7. Jag välkomnar oliktänkande.
8. Jag samarbetar över gränser och ser helheter.
Det finns ytterligare sju förväntningar som gäller chefer:
1. Jag för dialoger om uppdraget och hur vi utför det.
2. Jag skapar grund för gemenskap och trygghet.
3. Jag ger handlingsutrymme till medarbetaren med tydliga ramar och mandat.
4. Jag stöttar vid behov samtidigt som jag agerar vid ovälkomna beteenden.
5. Jag uppmanar initiativ och mod att prova nytt.
6. Jag åtgärdar brister och avlägsnar hinder för medarbetaren och gruppen.
7. Jag hjälper andra att förstå omvärlden och verkar för lösningar som främjar helheter.
Kommenterar gärna vad du tycker om förväntningarna!