Lansering på nya marknader av mobilspel från Skellefteå

Skellefteföretaget Gold Town Games lanserade under torsdagen mobilspelet World Football Manager, WFM, i Norge och i Spanien.

" Vi ser fram emot att lansera WFM på ytterligare marknader, till att börja med kommer fokus att vara på Europa och de länder där både fotboll och mobilspel är starkt", säger Pär Hultgren.

" Vi ser fram emot att lansera WFM på ytterligare marknader, till att börja med kommer fokus att vara på Europa och de länder där både fotboll och mobilspel är starkt", säger Pär Hultgren.

Foto: Paulina Holmgren

Skellefteå2019-08-15 07:26
undefined
" Vi ser fram emot att lansera WFM på ytterligare marknader, till att börja med kommer fokus att vara på Europa och de länder där både fotboll och mobilspel är starkt", säger Pär Hultgren.

– Förutom att ge de norska och spanska fotbollsfansen möjlighet att spela WFM ger det strategiska valet av marknader möjlighet att generera intressant användardata. Norge är jämförbart med Sverige och Spanien är en av de stora europeiska fotbollsnationerna, säger i ett pressmeddelande Gold Town Games vd Pär Hultgren.

Den betaversion av World Football Manager som lanserades den 31 maj i Sverige har sedan dess laddats ned av ungefär 13 000 användare. Gold Town Games hoppas att inom en snar framtid kunna lansera en fullskalig version.

– Vi ser fram emot att lansera WFM på ytterligare marknader, till att börja med kommer fokus att vara på Europa och de länder där både fotboll och mobilspel är starkt, avslutar Pär Hultgren.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!