Jens Mårtensson är ny kommunikations- och marknadschef på Skellefteå Buss, det meddelar företaget i ett pressmeddelande.
– Det är ett riktigt intressant läge att komma in i på Skellefteå Buss, inte minst med tanke på det oerhört viktiga samhällsuppdrag som bolaget har i ett snabbt växande Skellefteå, säger Jens Mårtensson.
Han kommer tillträda tjänsten under våren.
– För mig som inbiten Skelleftebo i grunden känns det bra att få bidra till att utveckla min stad. En attraktiv kollektivtrafik är en förutsättning för att Skellefteå ska kunna växa hållbart, både ur ett klimatmässigt och socialt perspektiv.
Många nyinflyttade har en annan inställning till det kollektiva resandet, säger han i pressmeddelandet.
– Det behöver vi ta tillvara och vidareutveckla för att ännu fler som bor här ska vilja och kunna välja att ta bussen. I arbetet med beteendeförändring är jag övertygad om att bland annat kommunikationen får en viktig roll, både för att informera, utbilda och inspirera, säger Jens Mårtensson.
Mårtensson har drygt 20 års erfarenhet som vd och kommunikationsstrateg, och har också jobbat som affärsrådgivare.
– Jens kommer in med såväl ett etablerat nätverk som lång erfarenhet och kunskap inom kommunikation, vilket blir betydelsefullt för utvecklingen av den framtida kollektivtrafiken i Skellefteå. Dessutom har han ett starkt samhällsengagemang och det kommer naturligt för honom att utmana etablerade sanningar för att uppnå positiv förändring, säger bolagets vd Marie Larsson i ett pressmeddelande.