Skönhetsstudion är Beheshtas första företag. Tidigare har hon jobbat som försäljare på företaget Ekorab i Stockholm. Beheshta berättar att hon fick idéen att börja driva en skönhetsstudio från en vän som hon träffade när hon pluggade business sales.
– När jag bodde i Örebro hade jag en väninna som hade en salong. Det var hon som pushade mig och gav mig inspiration. Innan visste jag inte ens var man utbildar sig för skönhetsbehandlingar, säger hon.
Beheshta berättar att hon är certifierad i alla behandlingar som hon ger. För tillfället driver hon skönhetsstudion som en hobby med tre till fyra bokningar per dag. Hon säger dock att hon vill driva en egen skönhetssalong med egna lokaler.
– Just nu vill jag bygga en större kundkrets så att jag kan öppna en egen salong i stan, säger Behenshta Ahmadi.
Har folk råd med skönhetsbehandlingar i och med rådande inflation?
– Efterfrågan är ganska stor så jag tror att marknaden finns. Med skönhetsbehandlingar så tänker man att det inte är mat eller nödvändigheter och att folk därför inte skulle behöva det. Men när man väl har fastnat för det blir man beroende. Det är en form av ”self love”. När man har upplevt den känslan vill man bara ha mer, säger Behenshta Ahmadi.