Det framgår av bokslutet som presenterades på torsdagsförmiddagen.
Sett till helåret blev omsättningsökningen lägre, åtta procent, till 11,17 miljoner kronor.
Företaget jobbar främst med de egenutvecklade World Football Manager (WFM) och World Hockey Manager (WHM).
”Sammanfattningsvis kan vi konstatera att det inte riktigt blev som vi tänkt oss, men att vi tagit flera kliv i en riktning som skapat goda möjligheter inför framtiden.”, skriver vd Pär Hultgren.
Sett till helåret visade företaget ett minusresultat på 1,5 miljoner kronor, sex miljoner bättre än 2019.
”Jag är förhållandevis nöjd med resultatet under de givna förutsättningarna, däremot är jag inte nöjd med omsättningen som ligger i underkant.”
Upptakten av året gick enligt företagets tillväxtplan. ”Wayne Gretzkys medverkan gav annonseringen en boost och Kanada växte till den största marknaden för WHM samtidigt som WFM visade lovande siffror i både Skandinavien och Storbritannien.”, fortsätter Hultgren och konstaterar att pandemin därefter påverkat då företagets verksamhet är stark kopplad till sportevenemang.
Under året har företaget också sålt licenser till Sideline Labs för rättigheterna till amerikansk fotboll och rugby.
Enligt Pär Hultgren kommer det att bli en expansion av antalet spel som Gold Town Games driver under det kommande året.
Innan årsskiftet 2021/22 ska företaget ha tre spel ute på en global marknad, samt även ha tillkännagett vad bolagets fjärde spel kommer att bli.