Falskt larm om Norran-bedrägeri

Under fredagseftermiddagen hörde flera läsare av sig om att de blivit uppringda och ombedda att byta betalningssätt för sina Norran-prenumerationer. Misstanke om bedrägeriförsök uppstod först, men allt visade sig senare vara ett missförstånd. Norran kan lugna prenumeranterna med att allt är i sin ordning.

För vissa Norran-prenumeranter fungerar inte Klarna-betalningen längre. Därför får de samtal från kundtjänst om att byta till autogiro.

För vissa Norran-prenumeranter fungerar inte Klarna-betalningen längre. Därför får de samtal från kundtjänst om att byta till autogiro.

Foto: Lina Andersson

Skellefteå2020-07-10 14:28

När Norran bytte prenumerationssystem uppstod problem med vissa prenumeranters betalningar. Detta försöker nu kundtjänst rätta till. Blir du uppringd och ombedd att nyteckna avtalet eller ändra ditt betalningssätt till autogiro är det alltså fullt i sin ordning. 

Norran beklagar kommunikationsmissen. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!