Daniel Illic inledde sin bana som copywriter i slutet av 90-talet. 2007 började han på North Kingdoms kontor i Stockholm och var 2010 med i teamet som vann det första Guldägget i den då nyinstiftade kategorin "Interaktiv Produktion". De hade då byggt en sajt med nio personlighetstester åt Försvarsmakten. Hos North Kingdom arbetade Daniel fram till 2017 när han fick jobbet hos Facebook.
På Creative Summit kommer Daniel Illic att föreläsa kring ”hur man får en miljard människor att må bra”.
I år får deltagarna på konferensen, som genomförs på Nordanåteatern, hänga med in i framtiden och lyssna till föreläsare som är kunniga om exempelvis cyborger och algoritmer i alla dess former.
– Det är i stort sett fullsatt men det finns fortfarande några enstaka biljetter kvar, berättar Creative Summits projektledare Peter Mandalh som också är delägare i företaget WDO.
Helt fullsatt är det på den komprimerade varianten av musikalen ”Det syns inte – Hjärnforskning möter musikal”, som forskaren Sissela Nutley, som föreläser på Creative Summit, skrivit manus till. Musikalen genomförs i anslutning till konferensen med WDO som arrangör.
– De 420 platserna var bokade på fyra dagar. Vi skulle säkert ha kunnat köra en föreställning till, berättar Peter Mandalh.