– Vi gör det seriöst men på ett roligt sätt. En budgivning kommer hållas och lekstugan finns uppe som ett objekt på vår hemsida, men alla intäkter går till barncancerfonden, säger Agnes Pettersson.
Initiativet har uppskattats både hos ledningen och banat en väg för andra kontor inom företaget. Förra året blev högsta budet på deras friggebod 41 000, pengar som också gick till barncancerfonden. Stylingen sköter Paulina Larsson.
– Jag ville ha något hållbart som är gjort i trä. Sen skall det se mysigt och lekfullt ut också, säger Paulina Larsson.
Budgivningen börjar på 7 995 kronor och visningen sker lördagen 17 juni uppe vid Solbackens handelsområde.
– Det är roligt med så många aktörer inblandade. Alla gillar att vara med och bidra, säger Agnes Petterson.
Paulina har jobbat med stylingen under veckan och träffat många nyfikna besökare.
– Det har kommit barn förbi som velat leka och lämnat med tårar i ögonen när de behövt åka hem, säger hon.
Visningen börjar vid 10 och sker i samband med övriga familjeaktiviteter uppe vid Solbackens handelsområde.
– Det är en rolig grej att göra och det gick så bra förra året så vi vill göra det igen, säger Agnes Petterson.
Barncancerfonden använder de donationer som kommer till för att finansiera forskning samt erbjuda stöd för familjer och överlevare i hela Sverige.