35 000 besökte utställningen mellan den 30 maj och 25 augusti, jämfört med drygt 50 000 förra året.
– Vi hade satt en målbild på 30 000 besökare, så vi är nöjda. Det är över förväntan. Vi kan konstatera att Titanic har en bredare målgrupp som sträcker sig från 6 år till 80 år. Den här utställningen riktar sig till barnfamiljer med barn från tre till nio år, säger Stefan Papangelis, vd vid Nordic Exhibitions & Events.
Han säger att utställningen inte bara har lockat Skelleftebor.
– Vi har sett många tillresande besökare. Det har varit många norrmän, men också folk från ytterområden och grannstäder. Att 35 000 besöker en utställning i en kommun med drygt 70 000 invånare är väldigt bra.
Nordic Exhibitions & Events hoppas kunna återvända nästa sommar.
– Vi har ingen färdig produkt i nuläget, men Skellefteå finns absolut med på vår kartbild. Vi har haft ett fint samarbete med kommunen och Visit Skellefteå, och vi känner att det finns ett intresse i regionen, säger Stefan Papangelis.