Byrå med Skellefterötter utsedd till Årets Arbetsgivare

Den digitala mediebyrån Grit har utsetts till Årets Arbetsgivare.
Samtidigt tar byrån en tredjeplats i tävlingen Årets Mediebyrå.
– Det är ett bevis på att vårt fokus på analys och effektiva medieköp skapar resultat för våra kunder, säger Emil Pettersson, vd på Grit i ett pressmeddelande.

Stolta vinnare av utmärkelsen Årets Arbetsgivare.

Stolta vinnare av utmärkelsen Årets Arbetsgivare.

Foto: Pax Engström

Skellefteå2025-02-07 11:31

Nyheten i korthet

  • Den digitala mediebyrån Grit har utsetts till Årets Arbetsgivare och tagit tredjeplats i tävlingen Årets Mediebyrå, vilket bekräftar deras framgångsrika fokus på analys och effektiva medieköp.
  • Grit, som har vuxit kraftigt de senaste åren och omsatte 94 miljoner kronor 2024, arbetar med några av Nordens mest välkända varumärken.
  • I januari förvärvade VK Media 60 procent av aktierna i Grit från Norman Invest, med resterande ägande fördelat på fem anställda som fortsätter i verksamheten.

Årets Arbetsgivare är en utmärkelse inom kommunikations- och mediebranschen som bygger på medarbetarnas egna omdömen kring allt från ledarskap och arbetsklimat till engagemang och trivsel.  Branschstudien omfattar 260 byråer och här blev det för tredje året i rad vinst för Grit. 

Och en tredjeplats tog de hem i tävlingen Årets Mediebyrå, där kundnöjdhet och affärsresultat ligger till grund för bedömningen.

– Det här är ett enormt kvitto på att vi har skapat en kultur där människor trivs och utvecklas. Samtidigt är en pallplats i Årets Mediebyrå ett bevis på att vårt fokus på analys och effektiva medieköp skapar resultat för våra kunder, säger Emil Pettersson, vd på Grit i ett pressmeddelande.

Under de senaste åren har GRIT vuxit kraftigt och omsatte 94 miljoner kronor 2024.  De arbetar idag med några av Nordens mest välkända varumärken. På hemmaplan bland annat Boliden och Skellefteå Kraft.

I januari i år förvärvade VK media Grit av Skellefteföretaget Norman Invest som då var huvudägare och varit med ända från början sedan Grit startades. Affären innebar att VK Media köpte 60 procent av aktierna i Grit, från Nornan Invest. Resterande delägarskap är fördelat på fem anställda, som blir kvar i verksamheten.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!