För nittonde året i rad har tidskriften Resumé utsett Sveriges Bästa Marknadschefer. Utmärkelsen går till de marknadschefer som mest effektivt lyckas öka i förstahandsval och tänkbarhet.
Under en gala på Berns i torsdags kväll korades vinnarna. Anki Högdahl, Skellefteå Kraft, tog tredjepriset i kategorin Energibolag.
– Det känns fantastiskt roligt att få den här bekräftelsen för allt det här jobb vi gjort under lång tid, säger hon.
Det är Resumé som, i samarbete med ett undersökningsinstitut, står bakom nomineringarna. I år var det hela 101 marknadschefer i totalt
17 olika kategorier som tävlade om titeln där Anki Högdahl är en som prisades.
Hon har arbetat på Skellefteå Kraft sedan 2012 och har tidigare, bland annat, arbetat på kommunikationsavdelningen vid (nuvarande)
Region Västerbotten.
Vad tar du med dig kring den här utmärkelsen?
– Dels att vi väldigt många på Skellefteå Kraft som ser till att vårt varumärke utvecklats, det är hela bolaget och inte minst marknads-
och kommunikatiosavdelningen, dels att man behöver vara uthållig, och tänka långsiktigt. Det är det som är framgångarna, säger hon och fortsätter:
– Jag blir ännu mer peppad att fortsätta stärka varumärket och det känns att vi har fått en bekräftelse på att vi gör rätt saker.
Hur ska ni fira detta på hemmaplan?
– Jag har inte hunnit fundera på det så mycket, men vi ska absolut fira det, säger hon.