Svensk Hemleverans i Skellefteå har under två veckor haft stora problem med underbemanning som påverkat utdelning av tidningar och post i Skellefteå kommun. Företaget arbetar aktivt för få ordning på problemet och ber Skellefteå med omnejd om ursäkt för strulet som varit.
Många distrikt har blivit stående på grund av sjukdom och företaget håller på att bemanna upp för att detta inte ska fortsätta i framtiden.
– Vi på Norran gör allt vi kan för att få ordning på tidningsutdelningen i de områden där det är problem. Vi för en ständig dialog med SVHL, som ansvarar för utdelningen, samt Norrans prenumerationsavdelning. Ni läsare är det viktigaste vi har, men från redaktionens sida kan vi tyvärr inte göra mer än att försöka lotsa er rätt och fortsätta dialogen med SVHL, säger Malin Christoffersson, chefredaktör på Norran, och fortsätter:
– Det är viktigt att alla uteblivna tidningar felanmäls på rätt sätt så det syns i statistiken och så att ni som kunder får kompensation. Det snabbaste sättet är att felanmäla digitalt eller mejla till prenumeration@norran.se. Det är ingen som är nöjd med nuvarande situation men SVHL lokalt gör allt de kan för att få tag i fler tidningsbud och förhoppningen är att situationen snart blir bättre.
Prenumeranter kan fortfarande läsa papperstidningen digitalt via e-Norran här. Kontakta kundservice på norran.se/kundservice, via e-post på prenumeration@norran.se eller via telefon på 0910-577 10 om du behöver hjälp med din inloggning. Utebliven tidning ska felanmälas till kundservice och kompenseras med förlängd prenumeration.