Sober october breddas: ”Vi har startat ett nationellt samarbete”

För fjärde året i rad genomförs Sober October. Syftet är att fler ska reflektera över och ifrågasätta alkoholnormen i samhället.

Arkivbild. Alkoholfria drinkar funkar utmärkt närsomhelst och i synnerhet under Sober October.

Arkivbild. Alkoholfria drinkar funkar utmärkt närsomhelst och i synnerhet under Sober October.

Foto: Arkivbild. Alkoholfria drinkar funkar utmärkt närsomhelst och i synnerhet under Sober October.

Not Found2015-10-26 18:00

– Normen är att alla som går på after-work ska dricka alkohol, eller att after-work ska ske där det finns alkohol, säger projektledaren Anna Galin på Dixie PR, som ett exempel.

Dixie PR har tagit fram och drivit igenom konceptet Sober October. Det drivs av företag och organisationer som står bakom, där deltagarna undviker att dricka alkohol under oktober månad.

Årets fokus är nationell spridning, vilket rönt framgång.

– Vi har fått uppmärksamhet runt om i landet, bland annat i olika dagstidningar. Sedan har vi också startat ett nationellt samarbete med Studieförbundet NBV, säger Anna Galin och tillägger:

– Vår kvalitativa målsättning är att Sober October ska finnas i folks årskalender.

undefined
Arkivbild. Alkoholfria drinkar funkar utmärkt närsomhelst och i synnerhet under Sober October.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om