Thommy Andersson produktionsområdeschef för produktionsområde Skellefteå med omnejd, för Postnord Sverige AB:
– Det där var en märklig resa! Det ser ut som om paketet farit runt på många konstiga ställen, helt utan logik. Jag har ingen logisk förklaring till varför det har gått så här snett med paketet. Tyvärr. Vi måste beklaga.
Kameran var trasig när den kom till Tyskland. Vem ersätter det?
– Om det går sönder på vägen så är posten ansvarig. Avsändaren måste göra reklamationen och i det här fallet är det i Tyskland det ska ske. Det borde finnas goda möjligheter därifrån att få ut på någon försäkring, annat kan jag inte se.
Hur vanligt är det med paket som kommer bort?
– Oerhört ovanligt. Vi hanterar över tio miljoner paket per år och visst händer det att paket försvinner, men ytterst sällan ändå.
Posten har tre gånger lovat återkomma men gör det inte. Vad säger du om det?
– Detta ska jag återkoppla till kundtjänst, vi kommer att påtala det. Så här får det inte vara, säger Thommy Andersson.