Närmare 150 personer i varierande åldrar deltog i promenaden i lördags och ett 50-tal under söndagen, trots ovädret.
Nordskens projektledare Johan Linder är nöjd med utfallet. Han berättar att de kände att det borde gå att göra något av det intensiva intresse för spelet som bara tycks eskalera.
– Det är ju ett social spel, vi ville fånga upp det. Du ska ändå ut och gå så varför inte göra det i grupp, säger han.
Vad är tjusningen med spelet?
– Vi gillar framför allt den sociala aspekten, samt att det verkligen spelas av alla. Vi ser detta som ett bra sätt att försätta bygga den community av spelintresserade som Nordsken etablerat, säger Johan Linder.
Hur kan spelet ha blivit så stort så snabbt?
– Det är nog en kombination av ett starkt varumärke, som många unga har en relation till, och att det var en lyckträff att lansera spelet på sommaren då många vill vara ute. Jag tror att vi kommer att få se fler satsningar åt det här håller från spelindustrin, konstigt vore det annars med tanke på hur bra det här gått, säger Johan Linder.
Vill du veta vilka som deltog i promenaden? Kolla in bildspelet ovan.