Uppslutningen var dock inte jättestor, 43 personer deltog i Ursviken och 119 i Skelleftehamn. Peter Krikortz är informatör på fritidskontoret på Skellefteå kommun och var med på båda träffarna.
– Det var de som var 50+ som kom till träffarna. Vi hade en förhoppning att fler barnfamiljer skulle komma, säger han.
Fick ni några synpunkter på de valda tiderna och platserna för träffarna och att familjer av den anledningen inte kunde komma?
– Nej, inga sådana synpunkter har kommit in. Sedan har ju alla haft möjlighet att skicka in sina förslag till badhuset via en mejladress också, säger Peter Krikortz.
Hur många fick ni in där?
– Det var inte så många, drygt ett 30-tal.
De som deltog på träffarna fick varsin lapp där de fritt fick fylla i vad som var viktigt för dem och vad de ville kunna göra på det nya badhuset. Resultatet av det har nu sammanställts i två olika dokument som finns på kommunens hemsida. De visar att:
I Skelleftehamn så vill av de 119 personer som var där ...
– 52 procent ha en djupdel
– 50 procent ha en barnbassäng
– 49 procent ha en 25-metersbassäng (34 procent vill ha en som är 50 meter)
– 45 procent ha bastu
– 44 procent ha trampolin
(Här kan du se hela sammanställningen)
I Ursviken så vill av de 43 personer som var där ...
– 39 personer ha en 25-metersbassäng
– 22 personer ha en kafédel/kiosk
– 17 personer ha trampolin
– 14 ha en barnbassäng
– 12 personer ha en bubbelpool
(Här kan du se hela sammanställningen)
Varför valde ni att presentera siffrorna på olika sätt i de två sammanställningarna?
– Efter det var så få som kom till träffen i Ursviken så ville vi hellre ha antal så att det skulle bli tydligt, säger Peter Krikortz.
Utöver dialogträffarna har skolelever, lärare och föreningar fått säga sitt. Dessa sammanställningar har dock inte hunnit offentliggöras ännu.
– Men för eleverna är det viktigt att det ska finnas duschrum i omklädningsrummen, så att de kan stänga om sig, säger han.
I morgon, tisdag, ska fritidsnämnden ta del av synpunkterna under sitt sammanträde, och arbeta vidare med frågan.