På onsdagskvällen utsågs vinnare i flera olika kategorier av Svenska Publishingpriset.
När det gäller avdelningen Digitalt och underkategorin Företag var AM System i Skellefteå nominerade, det är kommunikationsbyrån TR som gjort uppdraget på beställning av AM System.
I underkategorin Kommuner var appen Mitt Skellefteå nominerat, något som Hello Future gjort på uppdrag av Skellefteå kommun. Likaså nominerades varumärkesbyggandet och nya hemsidan för Skellefteå kommun som Krux gjort på uppdrag av Skellefteå kommun.
I avdelningen Print och underkategorin Infomagasin var specialutgåvan av Skellefteåtidningen nominerad. Den gjordes av Krux på uppdrag av Skellefteå kommun.
I underkategorin Kataloger var Nyhlén Hugosons produktkatalog nominerad. Den har gjorts av Krux på uppdrag av Nyhlén Hugosons.
Hela nomineringslistan hittar du här.
Jens Mårtensson, Krux, på onsdagskvällen:
– Det blev ingen vinst för något av bidragen från Skellefteå. Tyvärr var det dystert för hela norra Norrland, inte heller bidragen från Luleå eller Umeå tog hem någon vinst. Men vi får glädja oss åt nomineringarna.