När Therese Abrahamsson, 27, kommer hem från semestern ligger ett kit kapslar från ”Omega 3 kost" i brevlådan tillsammans med en faktura på 39 kronor.
Organisationsnumret på fakturan finns inte registrerat som ett bolag, och på telefonnumret som anges är det till en början ingen som svarar.
– Jag skickade ett mejl och berättade att jag inte beställt det, och de svarade att jag skulle skicka tillbaka paketet till dem, säger Therese.
Hon föreslår att de kan skicka en retursedel, men företaget hävdar att det räcker med att skriva ”frisvar” på brevet. När det ramlar in en till faktura, på 99 kronor, hör Therese av sig igen, och Omega 3 kost påstår att brevet aldrig kommit fram, och att köpet därför inte kan hävas.
– Jag tror att Omega 3 kost fått brevet. Jag var noggrann och skrev avsändare på det, så det borde ha skickats tillbaka till mig, säger Therese.
När Therese tillslut blir uppringd av en säljare förklarar hon att hon aldrig haft kontakt med företaget överhuvudtaget. Han hävdar att de pratat med varandra den 8 maj, att hon tackat ja, och att det dessutom finns inspelat. I Therese telefonlista finns bara två nummer från den 8 maj - inget av dem går till Omega 3 kost.
– Jag ville att de skulle spela upp eller skicka ljudfilen, men han sade att de inte skickar ljudfiler till kunder.
För att få tag på bolagets vd Posse Lindholm måste Norran ringa andra verksamma personer i bolagen. Han skjuter ifrån sig ansvaret, och hänvisar till chefen på kundservice, och när Norran kontaktar honom har Posse hunnit före.
- Vi har krediterat köpet, säger chefen på kundservice som fortfarande hävdar att de och Therese ingått ett avtal den 8 maj.