Det är i början av februari. Snön vräker ned i några dagar och ger Skellefteå drive center i Fällfors en massa extraarbete. Men de är glada ändå.
Det tyska bilföretaget Porsche har nämligen valt Fällfors i sitt sökande efter en speciell vintrig plats för lanseringen av de nya bilmodellerna. Tolv bilar provkörs i två veckor av nästan 200 motorjournalister från hela världen.
Norran är på plats och skriver reportage om händelsen. Det är då det händer.
Jag får frågan om jag vill åka ett varv på banan med Walter Röhrl. Vem?
– Han är en världskänd rallyförare, den här chansen får du inte missa, säger Skellefteå drive centers vd Bengt Astergren.
Jag hoppar in i en sprillans ny C4 Porsche 911 turbo S med 630 hästar. Jag skakar hand med världskändisen och spänner fast mig.
Walter vrålar igång de frustande, otåliga hästkrafterna och låter dem få utlopp för sin energi. Vi susar iväg på en smal vinterväg. Det är en väg som egentligen inte alls lämpar sig för värsta bredställen genom kurvorna. Men det fattar inte Walter.
Han ligger på nätta 140 kilometer i timmen längs en väg som jag en solig junidag kanske skulle pressa upp min bil i 70 knyck.
På raksträckan kommer vi upp i 180 kilometer i timmen. Porschen bara njuter av att äntligen få sträcka ut. Fast ratten börjar skaka litegrann.
– Det beror på snön i däcken, förklarar Walter.
Jag vet, jag brukar ha samma problem. Men de dyker upp redan i betydligt lägre hastigheter.
Jag blir aldrig rädd. Det är så tydligt att Walter kan sin sak. Han har gjort det här ett par gånger förr märker jag. Jag kan bara luta mig tillbaka och fascineras av när det här fulländade proffset får alla vilda hästar att göra precis som han vill.
Fast när jag ska kliva ur så lyder inte benen mig inte riktigt. Adrenalinet pumpar i dem än.
Vilket härligt minne att bevara och ta fram den dag jag långsamt tar mig fram med min rollator. Då ska alla som vill få höra!