Omsättningen för Impulseradar uppgick under de tre första kvartalen till 35,6 miljoner kronor och rörelseresultatet blev 10,8 miljoner.
– Vi har inte märkt av någon dämpning av efterfrågan på grund av den pågående pandemin, trots att vi fått ställa in alla mässor och många kundbesök. Vi ser att våra produkter kommer att efterfrågas i ännu större omfattning framöver, när länder drar igång infrastrukturinvesteringar för att sätta fart på sina ekonomier, säger Impulseradars vd Tommy Leijon.
Volymen av instrument ökar i samma takt och för att hantera denna tillväxt med bibehållen kvalitet har Impulseradar utvecklat programvara för automatiserad testning och validering av produkterna.
– Detta ökar vår produktivitet samtidigt som vi får bättre kvalitetskontroll. Vi har också ökat våra inköp från lokala leverantörer för att säkerställa våra leveranser och vi söker nu tekniker och produktionspersonal för att kunna möta den ökade efterfrågan.
När det gäller marknaderna konstaterar Tommy Leijon att det är i USA som det händer mest.
– USA-marknaden ökar i rekordtakt.
Impulseradar utvecklar och tillverkar markradarutrustning som används för att undersöka områden under markytan. Företaget startades 2015 av Tommy Leijon, som tidigare varit vd för Malå Geoscience, nuvarande Guideline Geo.