Efter 15 år med sax i handen kände Caroline en längtan att testa något nytt. Hon fick syn på en grovstickad filt på internet, dessvärre var utbudet stort och de syntes överallt. Då började hjärnan spinna: går det att hitta något nytt och eget?
Efter en tids funderande föddes idén till stickade babynästen och åkpåsar.
– Jag hade aldrig sett dem tidigare och jag tror att det var det som gjorde att produkterna blev så populära, berättar Caroline.
Barn i fokus
Utbudet av barngrejer i allt från inredning till barnvagnar och tillbehör har exploderat de senaste åren, något som gjort att hon satt barngrejer i fokus.
– Folk kommer alltid att föda barn, konstaterar Caroline.
Helt plötsligt har jag beställt hundra nystan och har ull överallt.
Intresset för att skapa och jobba med händerna har funnits sedan barndomen och Caroline visste tidigt att hon ville bli frisör. Så var det också när hon bestämde sig för att satsa på stickningen.
– Jag kan få en idé och då snöar jag in på saker.
– Helt plötsligt har jag beställt hundra nystan och har ull överallt, säger hon och skrattar.
Inspirationen hittar hon på Instagram och sociala medier och att sticka "chunky knit" har hon lärt sig via klipp på Youtube.
Chunky Knit
Till skillnad från handarbete med tunt garn kan man med det tjocka garnet välja mellan att använda förutom stickor även händer eller armar. Garnet är gjort i merinoull som kommer från fåren med samma namn, ett ull som är känt för sin mjukhet och sina positiva egenskaper. Bland annat för att absorbera och avge fukt och att reglera temperaturen för att värma när det är kallt och kyla när det är varmt.
Ständig utveckling
Produkterna blev en fullträff på en gång och än idag är de överlägsna storsäljare. Mycket tack vare Instagram.
– Utan Instagram och sociala medier hade det här nog aldrig gått så här bra.
Caroline driver dels ett eget konto där hon marknadsför sina produkter. Men hon har även samarbetat en del med Influencers och har med tiden lärt sig att välja noga vilka samarbeten hon gör och är väldigt glad över dem som hjälpt till på vägen.
Med sina 30 000 följare världen över fortsätter hon att utveckla företaget och sina produkter. Hennes önskan är att i framtiden kunna ha ett eget rum hemma för sin verksamhet.