Det var på en grusväg i Klutmark som det hände. Robin berättar att han körde en fyrhjuling med landsvägsklassning som han lånat av en kompis.
– Jag körde inte så fort, kanske 50 kilometer i timmen. Jag voltade när fyrhjulingen högg i en grop, men som tur är slog jag bara huvudet i backen.
Bara och bara?
– Ja, då är en hjärnskakning ändå lindrigt, säger Robin.
Han kör inte fyrhjuling längre, däremot kör han motorcykel. Robin jämför dem och menar att fyrhjulingssäkerheten måste bli bättre.
– På en motorcykel har du full utrustning. Det är ofta skinnställ, ryggskydd och sådant, men på en fyrhjuling kan du nästan vara helt oskyddad.
Han tycker inte att de lämpar sig för körning på väg överhuvudtaget.
– Spåren på vägbanan är betydligt bredare än fyrhjulingens spår, det är en av de största anledningarna. Då blir den väldigt lynnig att köra och det spelar ingen roll att du har fyra hjul.
Som att köra när det är spårigt på vintern?
– Ja, precis.