Utan fungerande mobilnät i 13 dagar

I Lillkågeliden, en dryg mil bortom Drängsmark, har mobiltelefonerna krånglat i 13 dagar. ”För oss som försöker driva företag är det rent bedrövligt”, säger Anders Sundström, företagare och lantbrukare i byn.

Ekonomi, näringsliv & finans2015-09-01 19:30

Han måste ta bilen och åka utanför byn om han ska ringa.

– Det har fungerat utmärkt förr. Nu är det en markant försämring sedan 13 dagar tillbaka.

Han har kontaktat Telia.

– Jag blev väldigt nonchalant bemött. De kunde inte säga vad felet berodde på. Samma sak när jag kontaktade kommunen. Vi som bor i landsbygden och driver företag har visst inte samma rätt som andra, säger Anders Sundström.

Norran får tag på Hans G Larsson, informationsansvarig på Telia.

– Det är tråkigt när kunder känner sig nonchalant bemött. Vi måste lita på kundens upplevelse. Jag ska göra en djupdykning, det måste gå att hitta en förklaring, säger han.

Uppdatering onsdag kl 10.24: 

Telias informationschef Hans G Larsson mejlar Norran:

”Felet är åtgärdat och kunden har bekräftat detta och jag har precis pratat med honom. Det var en inställning i masten som var felaktig och som gick fort att åtgärda. Det är ytterst beklagligt att vi inte fångade upp kundernas felanmälningar.”

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!