Peter Westermark, strateg och delägare på Henson konstaterar att efterfrågan på relevant innehåll med hög kvalitet ökar ständigt samtidigt som det är många som tävlar om uppmärksamheten på varje arena för kommunikation.
– Utifrånperspektiv, riktigt bra idéer och koncept är kanske viktigare än någonsin och därför är vi glada över att förstärka med ytterligare en kraft som kan hjälpa våra uppdragsgivare med just det, säger han i ett pressmeddelande.
På Henson, som också har ett kontor i Umeå, blir hon den tolfte medarbetaren.
Åsa Hällgren tycker att det känns inspirerande att få jobba med innehåll från ax till limpa och i uppdragsgivarnas kanaler.
– Content marketing är ett område som är på fortsatt stark frammarsch och där vi som byrå måste vara goda rådgivare när det handlar om att redan från start tänka rätt kring vad som ska skapas och varför. Det är egentligen inte annorlunda än andra investeringar, de som gör flest rätt över tid kommer att få ut mest, konstaterar Åsa Hällgren.