PR-byrå fyller decennium och byter till Nordpolsinspirerat namn

Personalporträtt Dixie PR, Åsa Stocksén

Personalporträtt Dixie PR, Åsa Stocksén

Foto: Foto: Lars Westerlund

Ekonomi, näringsliv & finans2015-11-20 13:00

Dixie PR firar tio år som bolag – och byter namn till Henson. – Den resa som vi gjort under de första tio åren och den som vi vill göra under de kommande tio är huvudanledningen. Vi vill vara PR-byrån för norra Sverige, säger Åsa Stocksén, vd på Henson.

Sedan byrån grundades 2005 har byrån vuxit för att idag ha tolv anställda i Skellefteå och Umeå. – Vi är stolta över att ha hjälpt regionalt baserade kunder få en tydligare röst i omvärlden. Vi har också vunnit förtroenden från nationella aktörer, som sett fördelarna med vårt omfattande kontaktnät och gedigna kunskap om norra Sverige, säger Åsa Stocksén.

Byråns nya namn är inspirerat av en följeslagare till en av de första upptäcktsresande till Nordpolen. – Den ursprunglige Henson blev oumbärlig tack vare att han såg till att lära sig mer än alla andra om de nya världar som väntade. Så vill vi vara också för våra kunder.

Med namnbytet renodlas byråns erbjudande. Mötessegmentet, som varit en del av verksamheten inom Dixie PR, kommer att drivas vidare under namnet Dixie Event. –  Vi har vuxit varje år, både i antalet anställda och i byråintäkt och ser att den utvecklingen kan få ännu mer kraft nu då vi särskiljer verksamheterna, säger Åsa Stocksén.

undefined
Personalporträtt Dixie PR, Åsa Stocksén
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!