Ny film ska marknadsföra turismen i regionen

Inom kort ska Visit Skellefteå spela in en marknadsföringsfilm som ska hylla vardagen i norra Norrland.

Lockande. Fisket är en sak som kan locka turister till Skellefteå. Foto: www.tedlogardt.com.

Lockande. Fisket är en sak som kan locka turister till Skellefteå. Foto: www.tedlogardt.com.

Foto: Foto: www.tedlogardt.com.

Ekonomi, näringsliv & finans2017-07-12 14:31

Tillsammans med Swedish Lapland Visitors Board och Visit Sweden gick Visit Skellefteå, tidigare i sommar, ut i sociala medier med kampanjen Freaking-awesome-lapland-offer.

Där efterfrågades någon eller några bosatta i europiska huvudstäder som ville ha huvudrollen i en dokumentär om livet i Skellefteå och Swedish Lapland. Nästan 140 ansökningar kom in och valet föll på två barndomsvänner som idag bor i var sin europeiska storstad. De anländer till Skellefteå kommande helg.

– Nu får de återförenas i Skellefteå och Swedish Lapland. Så långt norrut har de aldrig varit tidigare, säger Ted Logart, Visit Skellefteå i ett pressmeddelande, Vi har imponerande naturmiljöer men vi vill också lyfta fram det där som många av oss som bor här tar för givet.

Filmen kommer att lanseras i höst på digitala plattformar. Där kommer tittaren att få möta allt från skogarna och Kalvträsk till Kinnbäck och skärgården.

undefined
Lockande. Fisket är en sak som kan locka turister till Skellefteå. Foto: www.tedlogardt.com.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!