Varumärkesbyrån Krux med kontor i Skellefteå och Umeå har förstärkt konsultteamet med två nya medarbetare. Dalmasen Anders Rindevall, tidigare redaktionschef på Skandinaviens största rabattsajt Let’s deal, är ny projektledare och teamcoach. Ny key account manager är Jonas Bolin, gotlänning och civilekonom med bakgrund som marknadsanalytiker på Spendrups, trade marketing manager på Cederroths och trade activation manager på Orkla.
– För att bygga starka varumärken idag behövs metoder för att få alla delar i ekosystemet att samspela med varandra, från produkt och försäljning till kommunikation och organisation. Dessutom krävs djup förståelse för kontexten med trend-, teknik- och marknadsutveckling. Att vi nu får in ny kompetens från kundsidan med stor erfarenhet från FMCG, e-handel och affärsutveckling stärker vårt erbjudande ytterligare, säger Krux vd Jens Mårtensson.
Anders Rindevall var med och byggde upp Let’s deal från en liten startup till ett multinationellt bolag med över hundra anställda. Utöver att vara en driven, engagerad och noggrann projektledare som kunderna ska vara lyckliga att få jobba med får han en ledarroll i Krux egen process- och teamutveckling. Han bidrar också kreativt då han är copywriter i grunden.
Jonas Bolins superkraft är hans analytiska förmåga tillsammans med en obotlig nyfikenhet på kundernas utmaningar. I sitt tidigare arbete med att skapa synlighet och försäljning för flera av de stora varumärkena inom retail har han arbetat både strategiskt och kreativt med allt från portföljutveckling till taktiska butikskampanjer. Han kommer nu att ansvara för att Krux kunder får maximalt värde av byråsamarbetet samt vara med och utveckla nya produktpaketeringar.
– Med Anders och Jonas med i laget står vi ännu bättre rustade för att hantera det ökande antalet förfrågningar och flera framtida förändringar som väntar för byrån, säger Jens Mårtensson.