För dig som inte riktigt får grepp om hur mycket 200 000 unika besökare är, så kan man säga att Kevins sajt ligger bland de tre främsta i den branschen i landet.
– Det var i våras som jag fick idén att starta en nyhetssajt utan vanliga bistra nyheter. Jag lägger in artiklar och filmklipp som man berörs av och som inspirerar, säger Kevin Forss.
Efter att han gick ut ekonomiprogrammet i somras fick han möjlighet att växla upp företagandet. Nu vid årsskiftet har omsättningen sexdubblats.
– Det funkar bra att leva på det. Jag kan ta ut en lön, säger Kevin men vill inte avslöja hur mycket.
Det fungerar så att Kevin, och en frilansande skribent, kollar av sajten Youtube och hittar passande filmklipp som de lägger upp på Uppskattat.se. Sedan lägger de ut länkar om klippen på Facebook, som leder trafik in till sajten. Annonserna hanteras av två företag i Stockholm som Kevin samarbetar med. Och annonserna leder till inkomster.
– Facebook är en grym marknadsföringskanal.
Kevins huvudsakliga målgrupp är medelålders kvinnor. Då funkar ofta djurklipp bra, fast det ska inte bara vara sött utan ha en djupare tanke. Som om ni har sett björnen i djurparken som drar upp en kråka som håller på att drunkna i en pool intill.
– Folk är less på vanliga nyheter. Det som läggs upp på min sajt sprids ofta extremt bra jämfört med dem. Målet är att folk ska dela vidare för då får jag trafik, säger Kevin Forss.
Vad är det som gör att du har lyckats?
– Jag har många idéer. Det har jag haft sedan jag var liten.
De tre mest visade klippen på Uppskattat.se:
1. 500 000 visningar: Rullstolsburen man chockerar sin fru på bröllopsdagen.
2. 473 000 visningar: Sjuårig tjej sjunger till sin mamma som gått bort.
3. 400 000 visningar: 14-årig pojke med tuff bakgrund uppträder.